newsy

Pierwszy elektryczny Range Rover! Klasyczna wersja auta dostała drugie życie

Elektryczny Range Rover to pomysł brytyjskiej firmy Lunaz, zajmującej się przerabianiem klasycznych aut na napęd elektryczny. Wszystko wskazuje na to, że przyszedł czas i na tego giganta.

Elektryczny range Rover ma bezsprzecznie szansę zawojować rynek, nie tylko brytyjski. Firma Lunaz zapowiedziała, że stworzy pierwszą serię 50 luksusowych, klasycznych SUV-ów zbudowanych między 1970 a 1994 rokiem. Na swoim koncie mają już między innymi zelektryfikowane Jaguary, Bentleye i Rolls-Royce’y. Dlatego przyszedł więc czas na kolejnego wielkiego gracza.

Elektryczny Range Rover – elektryczny klasyk?

Zapowiedziany elektryczny SUV jest w specyfikacji „Town” i „Country” w wersji standardowej i z długim rozstawem osi, z możliwością wyboru modeli trzydrzwiowych lub pięciodrzwiowych.

Lunaz Desing

WERSJA TOWN koncentruje się na tylnych siedzeniach i komforcie kierowcy. Jest to odzwierciedlenie podwójnego zastosowania tego auto: luksusowego pojazdu z napędem na cztery koła i samochodu z szoferem.
WERSJA COUNTRY obejmuje system napędu na cztery koła, zmodernizowane zawieszenie ze stabilizatorem poprzecznym, nowy design kierownicy i wzmocnione hamulce.

Auta są w pełni dostosowane pod napęd elektryczny. W to wchodzi również system informacyjno-rozrywkowy, klimatyzacja i ekrany, które są „wrażliwie zintegrowane z istniejącym schematem projektowym, aby zachować ducha oryginalnego samochodu”, twierdzą projektanci.

Jeżdżące modele w standardowej specyfikacji przybiorą formę „Safari”. Jest to bezpośrednie nawiązanie do auta Jamesa Bonda z jednego z filmów pt. „Octopussy”. Pierwszy elektryczny SUV bez dachu niedługo trafi do klienta z Europy.

Elektryczny samochód na zamówienie

Auta na pewno będą dostosowane do potrzeb klientów. Nabywcy zadecydują o rozwiązaniach technologicznych zastosowanych w ich spersonalizowanym samochodzie.

Lunaz Design

Istotnie, akcesoria związane z elektrycznymi układami napędowymi, w tym ładowarki akumulatorów i konwertery prądu stałego, są zintegrowane z istniejącym projektem samochodu. Korek wlewu paliwa odpowiedzialny jest za ładowanie, a tarcze hamulcowe odczytują elektryczny układu napędowego.

No i najważniejsze na koniec: cena. Ceny klasycznych, elektrycznych Range Roverów od firmy Lunaz zaczynają się od 245 000 funtów (ok. 1 200 000 zł) w Wielkiej Brytanii. Firma twierdzi, że jej samochody pojawią się na wszystkich światowych rynkach. Podsumowując, obecnie trwa przydzielanie pierwszej serii produkcyjnej 50 pojazdów, a pierwsze dostawy zaplanowane są na lato 2021 r.

Zdjęcie główne: Lunaz Design