klasyki, newsy

Masz klasyczne Mini? Za 45 tysięcy możesz zmienić je w elektryka. Ale mieszkasz w Polsce, więc nie musisz

Klasyczne Mini nie jest zbytnio popularne w Polsce, jednak w innych krajach cieszy się sporym zainteresowaniem. Wszędzie zmieniają się przepisy i na czele są elektryki. Mini Cooper może takim być.

Klasyczne Mini jest popularne w swoim rodzimym kraju, a emisje spalin ze zwykłych silników są już niemalże niedopuszczalne w centrach dużych miast. Jak można sobie z tym poradzić, mając klasyczny wóz? Idealnym tego przykładem jest leciwy Mini Cooper. Świetnie nadaje się do przeróbki na elektryczną wersję, ponieważ jego kompaktowe rozmiary sprawdzą się właśnie w jeździe typowo miejskiej.

Klasyczne Mini podłącz do prądu

Taki swap w Cooperze jest łatwiejszy, niż się wydaje. Swindon Powertrain w Wielkiej Brytanii oferuje bardzo prostą przeróbkę, dzięki której auto stanie się bardziej ekologiczne. Już za niecałe 9000 funtów (ok. 45 000 zł) dostaje się cały elektryczny zespół napędowy Swindon, nazwany HPD E Powertrain i jest to dosłownie śruba na jednostce zasilającej.

Swindon Powertrain

Jak zamontować sprzęt? Dosłownie upuszcza się stary silnik razem z osiami skrzyni biegów, ramą pomocniczą i wszystkim, co znajduje się pod maską. Nowy układ napędowy składa się z silnika elektrycznego, standardowego mechanizmu różnicowego, obudów przegubów. Ważny jest też wspornik przedniej ramy pomocniczej.

Swindon oferuje baterię o mocy 12kWh, która znajduje się w miejscu po silniku.

Staraliśmy się, aby nasze zestawy były tak łatwe w użyciu, jak to tylko możliwe. Przeprojektowaliśmy sprzęt, aby idealnie pasował do klasycznego Mini.

– mówi Gérry Hughes, dyrektor handlowy marki.

Układ napędowy Swindon oferuje stałą moc 107 KM, a szczytową moc równą 160 KM. Najprawdopodobniej elektryczne Mini będzie szybsze od seryjnej wersji, która miała jedynie 100 KM.

Jest to ciekawa opcja dla każdego, kto pragnie regularnie poruszać się swoim klasykiem i jednocześnie chce spełniać wymagane normy. Zainteresowanie przeróbka w Wielkiej Brytanii jest dość spore. W Polsce najprawdopodobniej nie przyjmie się, głównie ze względu na brak aż tak wyśrubowanych przepisów. Jednak co przyniesie nam przyszłość? To się niebawem okaże.